Četvrtak, 23 Studeni, 2017
   
Tekst

Obratite pažnju pri uvozu rabljenog automobila iz EU u Hrvatsku

Uvoz rabljenih automobilaPristupanje Hrvatske EU trebalo je donijeti jednostavniji i povoljniji način uvoza rabljenih automobila iz država članica EU u Hrvatsku, ali...

Pristupanje Hrvatske EU trebalo je donijeti jednostavniji i povoljniji način uvoza rabljenih automobila iz država članica EU u Hrvatsku, ali to često nije slučaj, bar što se tiče onog dijela o jednostavnosti. Već je poznato da se na takve automobile naplaćuje i hrvatska trošarina koja ovisi o raznim parametrima, a između ostalih i o cijeni automobila. Upravo ovdje se javlja apsurd – kupcima automobila ne priznaje se vrijednost izražena na računu automobilskih kuća u državama poput Njemačke, Italije ili Austrije.

O čemu se radi? Glas Slavonije navodi da se posebni porez, odnosno trošarina, utvrđuej na temelju postotka od tržišne cijene, odnosno vrijednosti rabljenog automobila na hrvatskom tržištu, prenosi Tportal. Nadalje, carinska uprava utvrđuje poreznu osnovicu, a ako su kupci nezadovoljni, mogu zatražiti dodatnu procjenu susdskog vještaka ili procjenitelja. Bitno je napomenuti kako Carinska uprava ovu dodatnu procjenu ne mora prihvatiti.

Kao primjer, Glas Slavonije prikazuje situaciju u kojoj se cijena rabljenog automobila razlikovala od one koja je navedena u Katalogu vrijednosti rabljenih vozila Centra za vozila Hrvatske za velikih 20%. U tom slučaju se radilo o računu od otprilike 100 tisuća kuna, a u Hrvatskoj, prema navedenom Katalogu, automobil vrijedi 120 tisuća kuna.

Krunoslav Ormuž, sudski vještak, za Tportal navodi kako Carinska uprava priznaje račun u slučajevima kada je vrijednost automobila navedena na računu veća od vrijednosti koja je navedena u Katalogu. „Treba imati na umu da i Katalog vrijednosti rabljenih vozila ne uzima u obzir broj prijeđenih kilometara, nego su vrijednosti navedena na temelju kilometraže koju prosječan automobil godošnje prijeđe u RH. Također, Katalog ne uzima u obzir ni opremljenost automobila izvan standardnih paketa opreme proizvođača“, objašnjava Ormuž te napominje da je eskpertiza automobila najbolji način za utvrđivanje tehničkog stanja i stvarne vrijednosti vozila.

Prema medijskim napisima, ova situacija bi se trebala promijeniti od 1. siječnja 2014. kada bi se računi trebali priznati, bez obzira na Katalog.

Zakon o posebnom porezu na motorna vozila kao i ostale zakone potražite na ovom linku.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Prezentacija Transport

www.posao.hr

Video materijali - distribucija

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Social Face

Konačno otvoren stečaj u BH Airlinesu

Konačno otvoren stečaj u BH Airlinesu

Općinski sud u Sarajevu krajem prošlog tjedna otvorio je stečajni postupak u javnom poduzeću BH...

Beogradski aerodrom i Air Serbia ostvarili  značajan rast cargo prevoza

Beogradski aerodrom i Air Serbia ostvarili značajan rast cargo prevoza

Air Serbia cargo je u 2015. godini ostvario rast ukupnog obujma preveženog tereta i pošiljki,...

Nove registarske tablice s oznakama EU od Nove godine

Nove registarske tablice s oznakama EU od Nove godine

Od Nove godine, kako neslužbeno doznaje Večernji list, u primjenu bi trebale stići nove...

Autobahn u privatizaciju?

Autobahn u privatizaciju?

Njemačka vlada razmatra privatizaciju autocesta, u kojoj bi se strateškom partneru prepustilo...

Od 1. ožujka rastu cijene aviokarata u MZLZ (1/2)

Od 1. ožujka rastu cijene aviokarata u MZLZ (1/2)

MZL Zagreb, koncesionar zagrebačkog aerodroma, od 1. ožujka 2017. godine naplaćivat će veću...

Ryanair u Hrvatskoj snizio cijene letova za čak 25%

Ryanair u Hrvatskoj snizio cijene letova za čak 25%

Europski avioprijevoznik Ryanair pokrenuo je u Hrvatskoj dvodnevnu akciju sa 25% jeftinijim...

HŽ infrastruktura: Sredstva iz EU fondova (2/3)

HŽ infrastruktura: Sredstva iz EU fondova (2/3)

Do sada HŽ Infrastruktura ima ugovoreno 125,5 milijuna eura za sufinanciranje željezničkih...

Slovenci na granice uvode nova pravila

Slovenci na granice uvode nova pravila

Uredba Europske unije o sustavnoj kontroli šengenske granice izazvala je goleme kolone na...

5 najvećih izazova prilikom otpremanja pošiljke, 1. dio

5 najvećih izazova prilikom otpremanja pošiljke, 1. dio

Za prijevoz tereta koji ne zauzima cijeli prostor prijevoznog sredstva postoje razni izazovi koje...

U Hrvatskoj bi cijene rasle 30 posto (2/3)

U Hrvatskoj bi cijene rasle 30 posto (2/3)

Glavni okidač rasta cijena, a potom i ukupne gospodarske štete bili bi zastoji koji bi nastali...

Svaki sat čekanja na granici stvara nove gubitke

Svaki sat čekanja na granici stvara nove gubitke

Pojačane provjere na šengenskim granicama Europske unije prouzročile su kilometarske kolone na...

Ricardu nedostaje vozača

Ricardu nedostaje vozača

Najveća hrvatska autoprijevoznička tvrtka Ricardo potkraj ožujka preuzeti će u Osijeku dvadeset...

5 načina kako uštedjeti u transportu, 1. dio

5 načina kako uštedjeti u transportu, 1. dio

Gubitak prodaje i previše plaćen transport su loši ishodi neuspjeha kada se planira proces. Treba...

95 mln eura za ZL Dubrovnik

95 mln eura za ZL Dubrovnik

95 milijuna EUR iz Kohezijskog fonda ulaže se u gradnju novog terminala Zračne luke Dubrovnik u...

Ryanair pokreče tri nove linije prema Hrvatskoj

Ryanair pokreče tri nove linije prema Hrvatskoj

Ryanair je jučer najavio da od ožujka 2018. pokreće tri nove linije iz Frankfurta za Pulu,...

ZL Banja Luka očekuje Turkish Cargo

ZL Banja Luka očekuje Turkish Cargo

Prema Investicijskom programu koji je usvojila Skupština dioničara, Zračnoj luci Banja Luka je...

Milanović: Na proljeće krećemo graditi Pelješki most

Milanović: Na proljeće krećemo graditi Pelješki most

Pelješki most ocijenjen je u studiji izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja...

Ekspert za tvrtke u stečaju hoće Air Berlin

Ekspert za tvrtke u stečaju hoće Air Berlin

Nakon Lufthanse i (navodno) easyJeta i Condora, interes za preuzimanje posrnule njemačke...

Burza prepuna nezaposlenih, a posao od 15 tisuća kuna nitko neće

Burza prepuna nezaposlenih, a posao od 15 tisuća kuna nitko neće

Više od 250 tisuća nezaposlenih, a poslodavci ne mogu naći radnike. Nakon građevinara na ovaj...

Deutsche Bahn traži odštetu od 2,5 mlrd dolara

Deutsche Bahn traži odštetu od 2,5 mlrd dolara

Deutsche Bahn je najavio je da će njegova podružnica za logistiku, Schenker, tražiti odštetu od...

Prijava - odjava

ispod glavnog