Subota, 17 Studeni, 2018
   
Tekst

Put kroz Ledeno more – ušteda troškova ili …?

Ledeno more

Može li globalno zatopljenje donijeti i neke koristi?

Kako klimatske promjene s jedne strane donose gospodarske štete dok s druge koristi?

Može li se na taj način skratiti transport i tako uštedjeti?

Kada je u pitanju transport iz jedne luke u drugu tada su mogućnosti uštede i više nego dobrodošle. Već gotovo stoljeće i pol pomorci znaju najkraći put iz Kine u Europu, a to je preko Indijskog oceana i Sueskog kanala. No, teretni brod Yongsheng s teretom od 20.000 tona željezne robe uputio se 15. kolovoza iz luke Taicang u Rotterdam i to preko Sjevernog polarnog mora.

Tradicionalnim putem modernom brodu treba šest do sedam tjedana da obavi transport dok Ledenim morem treba manje od četiri tjedna.

Velika ušteda uvelike pomaže smanjenju troškova goriva, kraćim isporukama i nižim cijenama robe, ali donosi i brojne rizike.

Naime, put preko Ledenog mora i nije tako bezazlen. Po ljeti je novi morski put prohodan, ali brodove ugrožavaju ledenjaci. To povećava mogućnost sudara broda sa ledenjacima i istjecanja teških ulja od kojeg ispušni plinovi mogu biti katastrofalni za okoliš. Osim toga svaki brod koji plovi tim putem, na palubi mora imati ruskog vodiča i atomskog ledolomca, što opet povečava troškove i umanjuje vrijednost.

Iako put preko Sueskog kanala, trenutačno nije siguran zbog stanja u Egiptu, a između Indonezije i Malezije vrebaju pirati, novi put ne donosi puno koristi. Iz tih se razloga ipak daje prednost tradicionalnom, stoljetnom putu preko Indijskog oceana.

Izvor: Business.hr

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Prezentacija Transport

www.posao.hr

Video materijali - distribucija

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Social Face

4 glavne prednosti EDI sustava, 2. dio

4 glavne prednosti EDI sustava, 2. dio

Za tvrtku ili 3PL operatore je poznato da obrađuju brojne transakcije pomoću EDI sustava, što...

Jadrolinija obnavlja flotu

Jadrolinija obnavlja flotu

Jadrolinija će tijekom sljedeće 4 godine obnoviti dio svoje flote, najavljeno je iz te tvrtke. 

Rast robnog izvoza iz Hrvatske

Rast robnog izvoza iz Hrvatske

Robni izvoz iz Hrvatske je, u odnosu na 2013. godinu, porastao za 9,1 posto, odnosno 64,9...

CA dominantan među 52 tvrtke

CA dominantan među 52 tvrtke

Sektor zračnog prijevoza u Hrvatskoj veže 52 tvrtke s ukupno 1164 zaposlenih, a lider po svim...

Stalni rast prihoda najvećeg hrvatskog prijevoznika

Stalni rast prihoda najvećeg hrvatskog prijevoznika

Najveći hrvatski prijevoznik Ricardo iz Darde kod Osijeka bavi se transportom, skladištenjem i...

Dobit u sektoru prijevoza i skladištenja gotovo 970 mln kn

Dobit u sektoru prijevoza i skladištenja gotovo 970 mln kn

Hrvatski poduzetnici u djelatnosti prijevoza i skladištenja iskazali su u 2015. godini ukupnu...

CA uveo nove sezonske linije za četiri europske destinacije

CA uveo nove sezonske linije za četiri europske destinacije

Nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines svečano je u Međunarodnoj zračnoj luci Franjo...

HŽ Infrastruktura u 2015. ostvarila dobit od 60,6 mln kuna

HŽ Infrastruktura u 2015. ostvarila dobit od 60,6 mln kuna

Prihodi HŽ Infrastrukture u 2015. iznosili su 1,37 milijardi kuna, a rashodi 1,31 milijardu...

Započinju radovi na projektu Dugo selo – Križevci

Započinju radovi na projektu Dugo selo – Križevci

U petak 29. travnja u središnjici HŽ Infrastrukture potpisani su ugovori za rekonstrukciju...

Suspenzija Schengena udar na poslovanje prijevoznika (1/3)

Suspenzija Schengena udar na poslovanje prijevoznika (1/3)

Privremeni izlazak iz sustava Schengena, koji su nakon Njemačke uvele Austrija i Slovenija, te...

5 načina za optimizaciju transporta, 2. dio

5 načina za optimizaciju transporta, 2. dio

Kako pronaći ravnotežu između niskih troškova i većih potreba za uslugom? Kako biste ...

Izvoz i dalje raste – koju granicu je prešao?

Izvoz i dalje raste – koju granicu je prešao?

Izvoz je ove godine zabilježen kako raste, te je prešao granicu od 10 milijardi eura.

Budućnost Luke Ploče

Budućnost Luke Ploče

Luka Ploče je dobila odobrenje od Europska banke za obnovu i razvoj (EBRD) zajam u iznosu od 9,6...

Početak turističke sezone predstavlja i više prometa na splitskim lukama

Početak turističke sezone predstavlja i više prometa na splitskim lukama

Promet u splitskim lukama  je doživio veliki porasat te i dalje raste. Samo se ovaj produženi...

Izgubili posao od 350 mln kn zbog 4 riječi na slovenskom (2/2

Izgubili posao od 350 mln kn zbog 4 riječi na slovenskom (2/2

Najveća investicija u povijesti splitskog aerodroma tako će u početku kasniti za najmanje...

Došao kraj jeftinim daruvarskim registracijama

Došao kraj jeftinim daruvarskim registracijama

Prošla godina donijela je preokret na tržištu osiguranja: većina osiguravatelja napustila je...

Uber zapošljava ubojice, silovatelje i otmičare?

Uber zapošljava ubojice, silovatelje i otmičare?

Kalifornijsko državno odvjetništvo proširilo je tužbu protiv Ubera i tvrdi da su sigurnosne...

Jadranski pomorski servis prodan Talijanima

Jadranski pomorski servis prodan Talijanima

Jadranski pomorski servis više nije u većinskom vlasništvu Ante Marasa, jer je dogovorena...

Milijunski gubici sisačkog brodara

Milijunski gubici sisačkog brodara

Zimski uvjeti, praćeni snijegom i niskom temperaturama, uvelike su otežali riječni promet. Iz...

Ključni korak valorizacije riječkog prometnog pravca (2/2)

Ključni korak valorizacije riječkog prometnog pravca (2/2)

Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić ocijenio je da je riječ o...

Prijava - odjava

ispod glavnog