Subota, 17 Studeni, 2018
   
Tekst

Žestoka bitka za prava slijetanja Air Berlina

Stečaj Air Berlina izazvao je žestoku borbu zrakoplovnih kompanija oko imovine te drugog po veličini njemačkog prijevoznika, posebice za osobito vrijedna prava slijetanja.

Air Berlin pregovara s tri zrakoplovne kompanije o prodaji imovine, izjavio je za Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) izvršni direktor te kompanije Thomas Winkelmann. Sve tri kompanije ugledne su što se tiče financijskog stanja, dovoljno velike da Air Berlinu osiguraju budućnost te su zainteresirane da zadrže njemačke zračne luke kao bazu za svoje operacije, dodao je Winkelmann.

Pregovori uključuju i prodaju podružnice Niki, austrijske kompanije koju je osnovao nekadašnji slavni vozač Formule 1 Niki Lauda.

Winkelmann - koji je inače u Air Berlin došao iz Lufthanse - ističe kako je cilj postići dogovor o prodaji do kraja rujna. Lufthansa je potvrdila sudjelovanje u pregovorima, a upućeni izvori Reutersa tvrde da su za stolom i predstavnici easyJeta. Kompanija Condor u vlasništvu turističkog diva Thomas Cook priopćila je kako je spremna odigrati "aktivnu ulogu" u restrukturiranju Air Berlina. Podsjetimo, Air Berlin zatražio je u utorak otvaranje stečaja nakon što je ključni dioničar, arapska kompanija Etihad, zatvorio financijsku slavinu nakon godina pokrivanja gubitaka Air Berlina. 

Njemačka vlada odobrila je potom mosni kredit od 150 mln eura kako bi Air Berlinu omogućila rad usred ljetne sezone, a dok ne završe pregovori o prodaji imovine. Za šefa Ryanaira koji je mnogo uložio u osvajanje tržišnog udjela u Njemačkoj radi se o očiglednoj namještaljci kako bi se imovine dokopala Lufthansa. "Njemačko tržište jedno je od najvećih nagrada u Europi", kazao je O'Leary.

Kroz njemačke aerodrome godišnje prolazi 194 mln putnika, pokazuju podaci Eurostata, pa su prava slijetanja vrlo zanimljiva "roba". Kako piše Financial Times pozivajući se na podatke konzultantske kuće OAG, Lufthansa bi s imovinom Air Berlina zacementirala dominantnu poziciju na njemačkom tržištu, držeći više od polovice udjela. Na domaćem tržištu Lufthansa-Air Berlin držali bi 90% udjela. Razvoj situacije pomno motre potrošačke udruge zbog mogućeg povećanja cijena karata. (poslovni.hr)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Prezentacija Transport

www.posao.hr

Video materijali - distribucija

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Social Face

Croatia Airlines unajmio dva mlažnjaka

Croatia Airlines unajmio dva mlažnjaka

Croatia Airlines je zbog širenja mreže odredišta za ovogodišnju sezonu unajmila dva mlažnjaka...

RTV pristojba od 80 kuna za svaki kamion

RTV pristojba od 80 kuna za svaki kamion

Mnoge hrvatske cestovne prijevoznike su ovih dana šokirali dopisi Hrvatske radio-televizije...

easyJet uvodi jeftine letove iz Hrvatske za Berlin

easyJet uvodi jeftine letove iz Hrvatske za Berlin

EasyJet, vodeća europska zrakoplovna tvrtka, najavila je pokretanje nove rute iz Pule za Berlin...

Intermodalni prijevoz postaje prioritet u Hrvatskoj

Intermodalni prijevoz postaje prioritet u Hrvatskoj

U ponedjeljak, 24. studenog je održan osmi forum Intermodalnog promotivnog centra u HGK, gdje je...

5 kompanija natječe se za 2 dionice autoceste u BiH

5 kompanija natječe se za 2 dionice autoceste u BiH

Na natječaj za izgradnju dviju dionica autoceste na koridoru VC nedaleko Mostara i Zenice...

Od jeseni redoviti letovi iz Osijeka

Od jeseni redoviti letovi iz Osijeka

Budući da su više nego zadovoljni odazivom putnika, odnosno popunjenošću redovitih letova iz...

Vukovaršped zapošljava 35 radnika

Vukovaršped zapošljava 35 radnika

U vukovarskoj gospodarskoj zoni tvrtke Vukovaršped d.o.o, koja se bavi popravkom i održavanjem...

Eurowings iduće godine leti na sve hrvatske aerodrome

Eurowings iduće godine leti na sve hrvatske aerodrome

Niskotarifni zračni prijevoznik do kraja godine planira prevesti više od 900.000 putnika u i iz...

Ryanair ostvario rast dobiti

Ryanair ostvario rast dobiti

Prema informacijama, irska tvrtka je u 2014. godini zabilježila rast dobiti od 66 posto više, u...

Sinkronizacija lanca opskrbe: činjenica ili bajka?

Sinkronizacija lanca opskrbe: činjenica ili bajka?

Sinkronizacija je područje od posebne važnosti s obzirom na broj pružatelja logističkih usluga...

HAC: Loše vrijeme snizilo prihode od cestarine

HAC: Loše vrijeme snizilo prihode od cestarine

Prema podacima HAC-a, na svim autocestama u njegovoj nadležnosti tijekom trećeg srpanjskog...

Letovi sada traju duže nego prije 50 godina

Letovi sada traju duže nego prije 50 godina

Let avionom od točke A do točke B sada traje duže nego što je slučaj bio prije pet desetljeća....

6 najčešćih zabluda o uštedi goriva

6 najčešćih zabluda o uštedi goriva

S obzirom na kretanje cijena energenata, za istu količinu novca ne dobijete uvijek i istu...

Ricardu nedostaje vozača

Ricardu nedostaje vozača

Najveća hrvatska autoprijevoznička tvrtka Ricardo potkraj ožujka preuzeti će u Osijeku dvadeset...

Upečatljive brojke iza kraha Hanjina

Upečatljive brojke iza kraha Hanjina

Reuters je objavio impozantne detalje o financijskom krahu južnokorejskog brodara Hanjin...

Luka Beograd upisana u registar lučkih operatora

Luka Beograd upisana u registar lučkih operatora

Agencija za upravljanje lukama Republike Srbije je  24. prosinca 2015. godine Luci Beograd...

Top 3 izazova u transportu i kako ih prevladati

Top 3 izazova u transportu i kako ih prevladati

U ovo doba godine, kada su blagdani u punom zamahu i kada je poslovanje najprometnije, volumen...

CA kupuje 4 nova najsuvremenija Airbusa

CA kupuje 4 nova najsuvremenija Airbusa

Punih sedam godina nakon što je hrvatska nacionalna aviokompanija Croatia Airlines s Airbusom...

Aviokompanije će kroz 20 godina trebati 637.000 novih pilota

Aviokompanije će kroz 20 godina trebati 637.000 novih pilota

Zrakoplovne kompanije trebat će 637.000 novih pilota tijekom sljedećih 20 godina kako bi...

Zašto postoji toliko kontrola i propisa za izvoz?

Zašto postoji toliko kontrola i propisa za izvoz?

U savršenom svijetu, kontrole izvoza ne bi bile potrebno, jer ne bi bilo loših i negativnih...

Prijava - odjava

ispod glavnog