Srijeda, 21 Veljača, 2018
   
Tekst

EK odobrila sredstva EU-a za gradnju Pelješkog mosta u Hrvatskoj

Europska komisija je dodijelila 357 milijuna eura iz sredstava kohezijske politike za gradnju mosta kojim će se najjužniji dio zemlje i grad Dubrovnik povezati s ostatkom Hrvatske.

Gradnja Pelješkog mosta, u čijem će financiranju EU sudjelovati s 85%, znatno će poboljšati svakodnevni život građana Hrvatske time što će se više nego upola skratiti putovanje od Dubrovnika do Splita.

Neometana će povezanost znatno koristiti turizmu i trgovini te osnažiti teritorijalnu koheziju južne Dalmacije i ostatka zemlje.

Neumski koridor, dio obale Jadranskog mora koji pripada BiH, sada je jedina kopnena veza Dubrovnika i ostatka Hrvatske.

Novim mostom preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu povezat će se Dubrovačko-neretvanska županija i ostatak zemlje. To će olakšati neometan protok roba i ljudi, posebice tijekom vrhunca turističke sezone.

Pelješki most bit će visok 55 m i dug 2,4 km te će imati četiri prometna traka. EU financira i gradnju popratne infrastrukture poput pristupnih cesta, uključujući tunele, mostove i vijadukte te obilaznicu kod grada Stona duljine 8 km i radove na poboljšanju postojeće ceste D414. Očekuje se da će radovi završiti tijekom 2022.

Hrvatska je pripremila studiju izvedivosti kako bi se analizirale moguće alternative za povezivanje ta dva dijela zemlje. U zaključku studije najpoželjnijom opcijom proglašena je gradnja mosta jer je na temelju više kriterija (uključujući sigurnost, učinak na promet, učinak na okoliš) te na temelju analize troškova i koristi ocijenjena najboljom u usporedbi s ostalim opcijama, to jest koridorom autoceste, trajektnom linijom i gradnjom tunela.

U svim fazama pripreme projekta glavni kriterij bio je nužnost očuvanja hrvatske prirodne baštine.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Prezentacija Transport

www.posao.hr

Video materijali - distribucija

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Social Face

Novi krediti (3/3)

Novi krediti (3/3)

Jedan od najvažnijih modela ovog aranžmana je reprogram nepovoljnih kredita HAC-a, ARZ-a i HC-a...

Jedinstveno EU tržište cestovnog prijevoza

Jedinstveno EU tržište cestovnog prijevoza

Udruga prometa Hrvatske udruge poslodavaca proslijedila je svim svojim članicama Prijedlog...

Od jeseni izravni letovi Korean Aira Seoul - Zagreb

Od jeseni izravni letovi Korean Aira Seoul - Zagreb

Hrvatsku godišnje posjeti četvrt milijuna korejskih turista s tendencijom rasta, što je velika...

Strah od mogućeg sloma Schengena (1/3)

Strah od mogućeg sloma Schengena (1/3)

Krah Schengena i ponovno uvođenje graničnih kontrola diljem Europe proizveli bi velik rast...

Interaktivna karta lokacija ELEN punionica

Interaktivna karta lokacija ELEN punionica

Kako bi kupcima i svim vlasnicima električnih vozila olakšali pronalaženje ELEN-ovih punionica...

Uber već ima konkurenciju u Lyftu, Hailou, Gettu... (2/2)

Uber već ima konkurenciju u Lyftu, Hailou, Gettu... (2/2)

Financijsku podršku novom startup-u su objavili David Kowitz, suosnivač američkog hedge fonda...

Kina kaznila 7 svjetskih brodarskih kompanija sa 65 milijuna dolara

Kina kaznila 7 svjetskih brodarskih kompanija sa 65 milijuna dolara

Nakon provedene istrage, kineski regulatori kaznili su sedam velikih međunarodnih brodarskih...

Ekspert za tvrtke u stečaju hoće Air Berlin

Ekspert za tvrtke u stečaju hoće Air Berlin

Nakon Lufthanse i (navodno) easyJeta i Condora, interes za preuzimanje posrnule njemačke...

U Sloveniji od 1. travnja novi sustav naplate cestarina

U Sloveniji od 1. travnja novi sustav naplate cestarina

Slovenija od 1. travnja mijenja sustav naplate cestarina, koji će obuhvatiti sve autoceste i...

U sedam godina DARS prodao 40 milijuna vinjeta

U sedam godina DARS prodao 40 milijuna vinjeta

Dars je od početka 2014. do kraja studenog prošle godine prodao ukupno 6,2 milijuna vinjeta,...

Grabar-Kitarović: Plutajući LNG terminal osigurao bi niže cijene energenata

Grabar-Kitarović: Plutajući LNG terminal osigurao bi niže cijene energenata

Izgradnja plutajućeg terminala za ukapljeni plin (LNG) u Hrvatskoj imala bi utjecaj na...

Jadranski pomorski servis prodan Talijanima

Jadranski pomorski servis prodan Talijanima

Jadranski pomorski servis više nije u većinskom vlasništvu Ante Marasa, jer je dogovorena...

Jadrolinija prevezla 10-milijuntog putnika

Jadrolinija prevezla 10-milijuntog putnika

Najveći domaći putnički brodar Jadrolinija prvi je put u jednoj godini prevezla 10 milijuna...

Povećati promet željezničkih prijevoznika tereta i putnika

Povećati promet željezničkih prijevoznika tereta i putnika

Na nedavno održanom Hakomovom Danu tržišta istaknuto je kako je uspješno provedena...

Prva zračna luka u Hrvatskoj s EU certifikatom

Prva zračna luka u Hrvatskoj s EU certifikatom

Zračna luka Pula prvi je aerodrom u Hrvatskoj koji je uspješno završio proces konverzije...

Jeftiniji i jednostavniji registracija vozila i mijenjanje prometnih dozvola

Jeftiniji i jednostavniji registracija vozila i mijenjanje prometnih dozvola

Novim izmjenama u stanicama za tehnički pregled pojednostavljuje proces registracije i odjave...

Najprometnije zračne luke u EU

Najprometnije zračne luke u EU

Eurostat je objavio popis 15 najprometnijih zračnih luka u Europskoj uniji kroz 2016. godinu i...

Vlakovi HŽ-a više nisu jedini u Hrvatskoj

Vlakovi HŽ-a više nisu jedini u Hrvatskoj

Tvrtka Adria Transport, osnovana od strane Slovaka Maria Mat´aša, koja je ujedno i u Hrvatskoj,...

British Airways lansirao novu rutu do Pule

British Airways lansirao novu rutu do Pule

British Airways je nakon tri iznimno uspješne zrakoplovne linije kojima je London povezan sa...

Croatia Airlines unajmio dva mlažnjaka

Croatia Airlines unajmio dva mlažnjaka

Croatia Airlines je zbog širenja mreže odredišta za ovogodišnju sezonu unajmila dva mlažnjaka...

Prijava - odjava

ispod glavnog