Kreću radovi na željezničkoj pruzi Dugo selo – Križevci

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbila je žalbe ponuditelja na odabir izvođača radova čime su postignuti uvjeti za potpisivanje ugovora za radove HŽ Infrastrukture s odabranom zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d.  i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o. 

Provedba ugovora trebala bi započeti tijekom ljeta 2016., a planirani završetak svih radova je kraj 2019. godine. Ukupna vrijednosti ugovora iznosi 1.239.557.818,93 kuna.

Radi se o najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu čija je procijenjena vrijednost iznosila milijardu i 517 milijuna kuna te koji se s 85% sufinancira sredstvima EU fondova. Planirane aktivnosti u okviru projekta uključuju, pored obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km. Završetkom projekta znatno će se skratiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca, i to s 30 na 18 minuta. Izgradnjom dvokolosiječne pruge, s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, zadovoljit će se svi zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te povećati kapacitet pruge.

Projekt „Rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci“dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz na cijelome mediteranskom koridoru RH2, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom te TEN-T europskom mrežom. Budući da  je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u EU postala točkom ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom.