Četvrtak, 17 Siječanj, 2019
   
Tekst

U Hrvatskoj bi cijene rasle 30 posto (2/3)

Glavni okidač rasta cijena, a potom i ukupne gospodarske štete bili bi zastoji koji bi nastali na europskim granicama, a koji bi se izravno odrazili i na prijevoz robe. Ti zastoji znače i više troškove rada. Uz to, kolaps Schengena u praksi bi onemogućio jednostavnu i brzu isporuku robe, što znači da bi tvrtke ponovno, kao nekad, počele gomilati zalihe robe. 

Sve to u praksi bi dovelo do rasta cijena robe, kao i do pada potražnje za njom. Europske bi kompanije tako postale manje konkurentne na svjetskom tržištu, a posljedica bi bio pad izvoza, a s vremenom i investicija.

“Rezultat toga bio bi manji gospodarski rast. U konačnici, račun bi platili ‘obični’ ljudi”, ističu u Zakladi Bertelsman.

No, štetu bi osjetila i gospodarstva koja nisu dio Schengena. Razlog je jednostavan: u globaliziranom svijetu usporavanje gospodarskog rasta u jednoj regiji i rast cijena u njoj osjeća se i drugdje u svijetu. Tako bi krah Schengena pogodio i Veliku Britaniju, kao i SAD i Kinu.

Analiza nije obuhvatila Hrvatsku, koja još i nije dio Schengena. K tome, nitko od naših sugovornika nije želio izlaziti s procjenom štete koju bi pad Schengena imao za hrvatsko gospodarstvo. Ipak, svi se slažu da ta šteta ne bi bila mala te bi se u konačnici mjerila u milijardama kuna.

- Rušenje Schengena vjerojatno bi se odrazio na prihode od turizma, dok bi, s druge strane, pala vrijednost imovine. Za Hrvatsku je i inače važna ta geografska renta, koja povećava vrijednost naše imovine, a zbog koje je Schengen za nas vrlo važan - ističe Željko Lovrinčević iz Ekonomskog instituta.

To u konačnici znači da bi se, zbog kraha Schengena, postupno vjerojatno smanjila i vrijednost ovdašnjih nekretnina, ali i cesta, luka... Posljedica toga bila bi još veća potreba za zaduživanjem.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Prezentacija Transport

www.posao.hr

Video materijali - distribucija

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Social Face

9 načina za optimalno upravljanje teretom, 1. dio

9 načina za optimalno upravljanje teretom, 1. dio

Na koji način se može poboljšati upravljanje teretom i teretnim prijevozom? U nastavku teksta...

Luka Ploče kreće u investiciju od 126 milijuna kuna

Luka Ploče kreće u investiciju od 126 milijuna kuna

Luka Ploče d.d. u prvoj poloviciove godine ostvarila neto dobit od 27,11 milijuna kuna, što je...

Deutsche Bahn traži odštetu od 2,5 mlrd dolara

Deutsche Bahn traži odštetu od 2,5 mlrd dolara

Deutsche Bahn je najavio je da će njegova podružnica za logistiku, Schenker, tražiti odštetu od...

Air Serbia gubi pravo letenja u Hrvatskoj?

Air Serbia gubi pravo letenja u Hrvatskoj?

Avio kompanija Air Serbia mogla bi izgubiti pravo letenja u Hrvatskoj ako nastavi s...

Dubrovačka Zračna luka očekuje sezonu na prošlogodišnjoj razini

Dubrovačka Zračna luka očekuje sezonu na prošlogodišnjoj razini

Zračna luka Dubrovnik počela sezonu 30. ožujka i očekuje rezultate na prošlogodišnjoj razini.

Od 1. listopada proširena obveza plaćanja cestarina u Nemačkoj

Od 1. listopada proširena obveza plaćanja cestarina u Nemačkoj

Od 1. listopada, teretna vozila težine preko 7,5 tona imaju obvezu plaćanja cestarine u...

Novi model naplate cestarina

Novi model naplate cestarina

Krajem srpnja Ministarstvo prometa raspisalo je javni poziv za izbor konzultanta koji će...

Mali aerodrom u Nišu jedan od vodećih u regiji

Mali aerodrom u Nišu jedan od vodećih u regiji

Aerodrom Konstantin Veliki u Nišu bilježi sve veći broj putnika i postaje jedna od vodećih...

Smanjuju temeljni kapital zbog gubitka

Smanjuju temeljni kapital zbog gubitka

Jadroplov će još jednom posegnuti za pojednostavljenim smanjenjem temeljnog kapitala radi...

Koncesionarima autocesta dobit porasla 10,4%

Koncesionarima autocesta dobit porasla 10,4%

Svim je hrvatskim autocestama u prvih 6 mjeseci ove godine prometovalo više od 33,1 mln vozila,...

Nastavljeni pozitivni pomaci u prijevozu robe i putnika željeznicom

Nastavljeni pozitivni pomaci u prijevozu robe i putnika željeznicom

U četvrtom tromjesečju 2015. na tržištu željezničkih usluga, na kojem upravitelj...

Velika očekivanja MZLZ-a

Velika očekivanja MZLZ-a

Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) je treća logistička tvrtka u Hrvatskoj, nakon Croatia...

Vinjete otpisane (2/3)

Vinjete otpisane (2/3)

Hrvatskim autocestama u ovoj godini na naplatu dospijeva 466 milijuna eura i 109 milijuna eura...

Ćilipi u investiciji od 1,84 mlrd kn (2/3)

Ćilipi u investiciji od 1,84 mlrd kn (2/3)

Zračna luka u Čilipima je u investiciji je teškoj 1,84 milijarde kuna (246 milijuna eura). Prva...

Ricardu nedostaje vozača

Ricardu nedostaje vozača

Najveća hrvatska autoprijevoznička tvrtka Ricardo potkraj ožujka preuzeti će u Osijeku dvadeset...

Nova železnička linija od Finske do Kine

Nova železnička linija od Finske do Kine

Prvi kontejnerski vlak na ruti Finska-Kina krenuo je 10. studenoga. Servis nazvan Railgate...

Intermodalni prijevoz postaje prioritet u Hrvatskoj

Intermodalni prijevoz postaje prioritet u Hrvatskoj

U ponedjeljak, 24. studenog je održan osmi forum Intermodalnog promotivnog centra u HGK, gdje je...

Burze tereta: više korisnika – veći uspjeh? (1/2)

Burze tereta: više korisnika – veći uspjeh? (1/2)

Burze tereta neizostavan su dio svakodnevnog planiranja u transportnoj branši. Tu korisnici...

Prodaja švedskog brodogradilišta Saabu

Prodaja švedskog brodogradilišta Saabu

ThyssenKrupp, njemački industrijski div otkrio je da pregovara o prodaji Saabu brodogradilišta.

Hrvatska tvrtka stvorila suradnju s Deutsche Bahn-om

Hrvatska tvrtka stvorila suradnju s Deutsche Bahn-om

Deutsche Bahn, jedna od najvećih tvrtki u Europi, želi surađivati s Hrvatskom tvrtkom TŽ Gredelj,...

Prijava - odjava

ispod glavnog