EK mjere za čistu, konkurentnu i povezanu mobilnost (2/2)

Strategiju prati prvi niz od osam zakonodavnih inicijativa usmjerenih na cestovni prijevoz. Taj je sektor posebno važan jer je u njemu izravno zaposleno pet milijuna Europljana, a istodobno je izvor gotovo petine emisija stakleničkih plinova u EU-u. 

Spomenutim će se prijedlozima poboljšati funkcioniranje tržišta cestovnog prijevoza te socijalni uvjeti radnika i njihovi uvjeti rada. To će se postići poboljšanom provedbom, suzbijanjem praksi nezakonitog zapošljavanja, smanjenjem administrativnog opterećenja za poduzeća te pojašnjavanjem postojećih pravila, npr. onih o primjeni nacionalnih zakona o minimalnoj plaći.

Komisija promiče i rješenja za neometanu mobilnost kako bi se građani i poduzeća mogli jednostavno kretati Europom. To, naprimjer, čini prijedlogom za povećanje interoperabilnosti sustava naplate cestarina kako bi se sudionicima u prometu omogućilo da u EU-u voze bez brige o različitim administrativnim formalnostima. Zajedničke specifikacije za podatke o javnom prijevozu omogućit će putnicima da uspješnije planiraju svoja putovanja i odaberu najbolju rutu, čak i ako ona prolazi kroz više zemalja.

Prvi skup od osam prijedloga dopunit će se u sljedećih 12 mjeseci drugim prijedlozima, uključujući prijedloge o emisijskim normama za automobile i kombije nakon 2020. te prve emisijske standarde za teška vozila u skladu s današnjim prijedlogom za praćenje podataka o potrošnji goriva i emisija CO2 iz teških teretnih vozila te izvješćivanje o njima. Tim će se prijedlozima dodatno poticati inovacije, povećati konkurentnost, smanjiti emisije CO2, poboljšati kvaliteta zraka i javno zdravlje te povećati sigurnost u prometu.