Nedjelja, 20 Kolovoz, 2017
   
Tekst

Uvođenje WMS rješenja u skladišno poslovanje – na što obratiti pažnju

Rastom poslovanja i porastom količina roba u manipulaciji klasični rad u skladištu u kojem skladištari pokušavaju upamtiti gdje je smješten pojedini artikl, a komisioniranje vrše uz pomoć papira i olovke postaje vrlo neefikasno, često  čak i praktično nemoguće. U tom slučaju kao nephodni alat nameće se uvođenje specijaliziranog rješenja za upravljanje skladišnim procesima – WMS (Warehouse Management System).  

Po istraživanju Georgia Institute of Technology manje od 30% skladišta može se smatrati efikasnim, dok je također 30% skladišta koje u radu koriste WMS (podaci vrijede za USA). Takav visok stupanj korelacije skladišta sa uvedenim WMS i efikasnih skladišta značajan su argument za uvođenje WMS rješenja u skladišno poslovanje kao načina povećanja efikasnosti. Najčešći razlozi za uvođenje WMS su smanjenje troškova rada, ubrzanje operacija u skladišnom poslovanju, efikasnije iskorištavanje skladišnog prostora, povećana točnost isporuka, povećana točnost zaliha, smanjenje ukupnih zaliha, te smanjenje reklamacija krajnjih korisnika.

Kako na hrvatskom i svjetskom tržištu postoji nebrojeno ponuđača i različitih rješenja, od jednostavnih evidencija lokacije na kojima je smješten neki artikl do kompleksnih ili usko specijaliziranih  rješenja, prije odabira potrebno je pažljivo analizirati kakvo rješenje najviše odgovara potrebama našeg poslovanja, te koje je od ponuđenih rješenja najoptimalnije za naše potrebe. U nastavku teksta navedene su neki ključni faktori na koje treba obratiti pažnju prilikom odabira WMS rješenja: 

  1. Fleksibilnost – WMS rješenje mora biti dovoljno fleksibilno da može popratiti fluktuacije u poslovanju  kao što su povećanje broja artikala ili djelatnika, povećanje kapaciteta skladišta, povećanje broja dobavljača,  poslovnih partnera i sl.
  2. Pouzdanost – Prekidi ili poremećaji u radu WMS, kojih će nedvojbeno biti , ne smiju se dešavati u tolikom opsegu da uspore procese rada u skladištu
  3. Jednostavnost korištenja– sustav mora biti user-friendly. U protivnom se na edukaciju osoblja troše znatni resursi u smislu vremena i financijskih sredstava, što može znatno usporiti rad i otežati korištenje svih funkcionalnosti WMS. Također, mogućnost korištenja sezonskih ili privremenih i povremenih djelatnika je znatno smanjena.
  4. Vidljivost - Svi procesi koji se odvijaju kroz WMS moraju biti vidljivi u realnom vremenu. Uvid u podatke u realnom vremenu dovodi do donošenja kvalitetnijih odluka i bržeg reagiranja na moguće probleme ili uska grla u skladišnom poslovanju.
  5. Integracija s ERP sustavom je vrlo važan zahtjev prilikom odabira WMS rješenja. U tom smislu najbolje je rješenje kad je WMS dio ERP sustava (npr. SAP WMS) ili su makar bazirani na istoj platformi (npr. ORACLE). Povezivanje ERP i WMS koji su bazirani na različitim platformama je naravno moguće, ali može rezultirati dodatnim troškovima u smislu vremena i troškova integracije, a povećava se i mogućnost poremećaja u radu.
  6. Mogućnost upisa dodatnih informacija o artiklu – osim standardnih informacija o artiklu kao što su šifra, EAN code, naziv  i sl. WMS često mora omogućiti i upis dodatnih informacija o artiklu, kao što su npr. rok trajanja, datum proizvodnje, serija, dimenzije, težina, temperaturni režim i sl.
  7. U nastavku na gornji zahtjev, WMS mora imati i preporuke za iskladištenje robe kao npr. FEFO (prvo artikli kojima najprije istječe rok), FIFO (prvo artikli koji su najduže u skladištu) i sl. Preporuke iskladištenja također mogu biti o odnosu na seriju proizvodnje (prvo najstarija serija), na preostali rok trajanja (česti zahtjev kupaca u prehrambenoj industriji) i sl
  8. Reporting – WMS mora pružiti uvid i mogućnost izvještavanja o nekim ključnim KPI parametrima skladišnog poslovanja, kao što su broj složenih naloga po satu/danu, broj složenih artikala po satu/danu, broj grešaka po pojedinom komisioneru ili djelatniku na kontroli, broj isporuka u danu i sl. Takvi izvještaji omogućavaju analizu procesa i djelatnika u skladištu i predstavljaju temelj za donošenje odluka i planiranje.
  9. Korisnička podrška – dobavljač mora osigurati kvalitetnu edukaciju Vaših djelatnika u skladištu i mora imati efikasnu korisničku podršku u vremenu koje odgovara radnom vremenu Vašeg skladišta. Također, vrijeme reakcije na prijavljeni problem je vrlo bitno.
  10. Dobavljač WMS rješenja svakako bi trebao imati referentnu listu klijenata koja se može provjeriti, uključujući i posjete nekima od njih kako bismo vidjeli WMS u „real-life“ sistemu rada. Razgovorom sa postojećim korisnicima rješenja koje razmatrate za uvođenje u Vaše poslovanje moguće je vrlo brzo rješiti značajan dio pitanja od važnosti za Vaš način poslovanja.
  11.  Kao zadnji i vjerovatno najvažniji zahtjev je cost-benefit analiza koja bi trebala opravdati uvođenje WMS i osigurati da će se navedena investicija vratiti u relativno brzom roku. Tu je vrlo važna realna procjena svih troškova i ušteda, od kojih neki i nisu odmah jasni i vidljivi. Na primjer, iako WMS obično značajno utječe na reduciranje troškova radne snage često se precjenjuju uštede koje se tu realno mogu očekivati. Razlog tome je činjenica da će rad putem WMS od djelatnika zahtjevati povećanje znanja i vještina, što će izazvati rast troškova edukacije. Također, moguće je da se dio djelatnika jednostavno neće moći prilagoditi novim načinima rada, što će posljedično izazvati troškove zbog fluktuacije. U analizu također treba uključiti i buduće troškove, kao što su troškovi održavanja sustava, kupnje novih „user“ licenci do kojih dolazi porastom poslovanja, troškovi korisničke podrške,  troškovi prilagodbe WMS rješenja u slučaju kad se promjene zahtjevi Vašeg poslovanja i sl.

Za zaključak, ukoliko pravilno napravite domaću zadaću i izaberete pravog partnera za uvođenje WMS rješenja u svoje skladišno poslovanje to će sigurno dovesti do povećanja efikasnosti u vašem skladištu ili distributivnom centru. Povećana efikasnost dovodi do relativno brzog povrata na investiciju, dok sam rok povrata ovisi o samoj industriji i načinu poslovanja. U pravilu, što je veći broj operacija u skladištu moguće su i veće uštede nakon uvođenja WMS, što skraćuje vrijeme za povrat investicije.

Autor članka je Radomir Radomir.

IMAGE Fokus na usavršavanje sustava za kontrolu i praćenje skladišnih procesa

Na nedavno održanoj 5. Supply Chain Managment – Dan logistike kao sponzor konferencije sudjelovala je i hrvatska tvrtka Primat informatika. Sudjelovanje na konferencije osnivača i direktora Primat informatike Krune Barišića iskoristili smo za kratki razgovor o toj uspješnoj tvrtci.  Read More...
IMAGE Hrvatska pošta traži skladišta u Virovitici i Koprivnici

Hrvatska pošta, koja je stavljanjem u prodaju ili petogodišnji najam oko 90 vlastitih nekretnina na području cijele Hrvatske postala jedan od najaktivnijih igrača na domaćem nekretninskom tržištu, iznenadila je ovih dana i potragom za prostorima koje bi i sama unajmila za vlastite potrebe.  Read More...
IMAGE Nelt otvara distributivni centar u BiH

U tijeku su intenzivni završni radovi na izgradnji  novog distributivnog centra tvrtke Nelt u Bijeljini, na sjeveroistoku Bosne i Hercegovine. Centar će imati 1300 kvadratnih metara skladišnog prostora, u svim temperaturnim režimima, s ukupno 1.500 paletnih mjesta, objavila je ta tvrtka. Read More...
IMAGE Uvođenje WMS rješenja u skladišno poslovanje – na što obratiti pažnju

Rastom poslovanja i porastom količina roba u manipulaciji klasični rad u skladištu u kojem skladištari pokušavaju upamtiti gdje je smješten pojedini artikl, a komisioniranje vrše uz pomoć papira i olovke postaje vrlo neefikasno, često  čak i praktično nemoguće. U tom slučaju kao nephodni alat nameće se uvođenje specijaliziranog rješenja za upravljanje skladišnim procesima – WMS (Warehouse Management System).   Read More...
IMAGE 10 načina za učinkovitije i produktivnije skladišno poslovanje, 2. dio

U skladišnom poslovanju bi se trebao pronaći način za sigurnost na radnom mjestu, kako bi se produktivnije obavljao posao od strane osoblja. No, koji su načini organizacije za učinkovito i produktivno skladišno poslovanje? Read More...
IMAGE 7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 1. dio

U svojim početcima 3PL usluge su se fokusirae na transportne komponente u lancu opskrbe, a u današnje vrijeme moderni 3PL nudi niz usluga za potporu skladištenja i distribucije. S obzirom na položaj 3PL usluga u lancu opskrbe, potrebno je daljnje razvijanje kako bi se zadovoljile potrebe kupaca na različitim razinama. U nastavku teksta ćete biti upoznati sa sedam razloga zašto tvrtke koriste 3PL u skladištenju i distribuciji. Read More...
IMAGE Tedeschijeva nabava najbolja na svijetu

European Institute of Purchasing Management (EIPM), jedna od glavnih svjetskih institucija za istraživanje i trening za poodručje nabave proglasio je Centralnu nabavu Atlantic grupe „najboljom organizacijom godine“.  Read More...
IMAGE 10 načina za upravljanje zalihama, 1. dio

Upravljanje zalihama je jedan od najvažnijih zadataka u upravljanju lancem opskrbe.  Međutim, u većini slučajeva je način upravljanja zalihama kompliciran i teško je primijeniti u stvarnim situacijama. U nastavku članka ćete biti upoznati s 10 načina upravljanja zalihama. Read More...
IMAGE 10 načina za upravljanje zalihama, 2. dio

Upravljanje zalihama je jedan od najvažnijih zadataka u upravljanju lancem opskrbe.  Međutim, u većini slučajeva je način upravljanja zalihama kompliciran i teško je primijeniti u stvarnim situacijama. U nastavku članka ćete biti upoznati s 10 načina upravljanja zalihama. Read More...
www.posao.hr

Youtube Gallery - skladiste


Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server

Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server
Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Savjeti za efikasno skladište

Uvođenje WMS rješenja u skladišno poslovanje – na što obratiti pažnju

Uvođenje WMS rješenja u skladišno poslovanje – na što obratiti pažnju

Rastom poslovanja i porastom količina roba u manipulaciji klasični rad u skladištu u kojem...

Skladišni navigacijski sustav povećava produktivnost

Skladišni navigacijski sustav povećava produktivnost

Nova dostignuća u tehnologijama za viličare unutar skladištenja omogućuju povećanje...

To nije mjerljivo! - 2. dio

To nije mjerljivo! - 2. dio

Nemojte odustati i na taj način pustiti da se taj cilj uopće ne mjeri. Priznajem da je...

Kako poboljšati rad u hladnjačama? - 1. dio

Kako poboljšati rad u hladnjačama? - 1. dio

Operacije u hladnjačama su jedne od najvećih izazova, ne samo da će temperature ispod nule...

7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 1. dio

7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 1. dio

U svojim početcima 3PL usluge su se fokusirae na transportne komponente u lancu opskrbe, a u...

10 načina za učinkovitije i produktivnije skladišno poslovanje, 2. dio

10 načina za učinkovitije i produktivnije skladišno poslovanje, 2. dio

U skladišnom poslovanju bi se trebao pronaći način za sigurnost na radnom mjestu, kako bi se...

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 1. dio

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 1. dio

Poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova u skladištima ili distributivnim centrima, te kako...

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 4. dio

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 4. dio

Poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova u skladištima ili distributivnim centrima, te kako...

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 5. dio

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 5. dio

Poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova u skladištima ili distributivnim centrima, te kako...

4 načina za primitak proizvoda u skladište, 1. dio

4 načina za primitak proizvoda u skladište, 1. dio

Postoje razna rješenja za primitak proizvoda u skladište koje je lako provesti i integrirati u...

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 3. dio

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 3. dio

Poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova u skladištima ili distributivnim centrima, te kako...

10 načina za učinkovitije i produktivnije skladišno poslovanje, 1. dio

10 načina za učinkovitije i produktivnije skladišno poslovanje, 1. dio

U skladišnom poslovanju bi se trebao pronaći način za sigurnost na radnom mjestu, kako bi se...

Kako preživjeti porast potražnje u vrijeme blagdana?, 1. dio

Kako preživjeti porast potražnje u vrijeme blagdana?, 1. dio

Svake godine, očekivanja u vrijeme blagdana porastu, te se poveća potražnja u maloprodajnom...

7 prednosti RFID sustava, 1. dio

7 prednosti RFID sustava, 1. dio

RFID sustav pomaže proizvođačima, njihovim dobavljačima i logističkim tvrtkama za praćenje...

Kako poboljšati rad u hladnjačama? 2. dio

Kako poboljšati rad u hladnjačama? 2. dio

U prošlom članku smo bili upoznati s prva tri načina kako poboljšati rad u hladnjačama. U...

Optimizacija strategije za 3PL skladišnog operatora

Optimizacija strategije za 3PL skladišnog operatora

Ključ za identificiranje trendova u skladišnom inventaru se temelji na sposobnostima za...

5 načina za poboljšanje sigurnosti u skladištima, 1. dio

5 načina za poboljšanje sigurnosti u skladištima, 1. dio

Loša vijest je da se svake godine, tisuće ljudi se ozlijedilo na poslu koji rade u industrijskim...

Što je taktično vrijeme?

Što je taktično vrijeme?

Taktično vrijeme je vrijeme koje je optimalno da bi se naručeni proizvod pripremio za otpremu iz...

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 2. dio

11 načina učinkovitog upravljanja u skladištima, 2. dio

Poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova u skladištima ili distributivnim centrima, te kako...

Veliki i mali proizvodi za pohranu

Veliki i mali proizvodi za pohranu

Primjer jedne tvrtke navodi da su htjeli bolji način za pohraniti dvije različite vrste tereta,...

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

MEDIJSKI PARTNERI:

Prijava - odjava

ispod glavnog