Utorak, 19 Rujan, 2017
   
Tekst

Pet ponuda za 49% Teretnog prijevoza (1/2)

Poljske državne željeznice, češki Energetski i industrijski holding, Ruske željeznice, njemačka logistička tvrtka Hamburger Hafen und Logistik i francuske željeznice prije nekoliko dana poslali su svoje neobvezujuće ponude za kupnju 49-postotnog udjela u tvrtki Teretni prijevoz Slovenskih željeznica. 

Neki od njih prije nekoliko dana već su počeli due diligence, a na jesen se očekuje da će podnijeti obvezujuću ponudu.

Riječ je je prvoj fazi odabira strateškog partnera za tvrtku koja donosi najviše prihoda u financijski sustav Slovenskih željeznica. U posljednjih nekoliko mjeseci rok za natječaj produžen je dva puta, posljednji put u lipnju. Već krajem proljeća ulazak u vlasništvo Teretnog prijevoza zainteresirao je Ruse, a nešto kasnije, gotovo u pet do dvanaest, ponudu su dali i Francuzi. Istovremeno, postalo je konačno jasno da za povezivanje sa Slovenskim željeznicama više nisu zainteresirane Austrijske željeznice (ÖBB). Početkom prošle godine SŽ je s Austrijancima potpisao pismo namjere koje je predviđalo vlasničko povezivanje.  To je bio dogovorio glavni direktor SŽ-a Dušan Mes samo nekoliko mjeseci prije odluke Nadzornog odbora o novom mandatu, koji je kasnije i dobio.

Kritike da je riječ samo o izbornom manevru prvog čovjeka Slovenskih željeznica pokazale su se ispravne, jer su se Austrijanci počeli hladiti na ideju o integracije. To je opravdano uvjerljivim razlozima. ÖBB je, naime, bio pripravan ući u vlasništvo Teretnog prijevoza samo da je SŽ ušao u vlasništvo njihove mađarske tvrtke. Dakle, bila je riječ o razmjeni imovine, a ne o novčanoj transakciji. To je bilo neprihvatljivo za Slovenski državni holdinga (SDH), budući da je svrha djelomične privatizacije Teretnog prijevoza bila dobivanje svježih sredstava za nadogradnje opremu i širenje na strana tržišta.

Drugo, Austrijanci su oklijevali i zbog ograničenja europskih zakona o tržišnom natjecanju. Austrijske željeznice sada su po obujmu prevezenog tereta važan igrač u svim lukama sjevernog Jadrana. Iako teretni prijevoz željeznicom u Sloveniji obavljaju tri konkurentna prijevoznika, koji suvremenom tehnologijom i većom isplativošću sve više jačaju svoju poziciju, SŽ-Teretni prijevoz u Sloveniji još uvijek kontrolira 89% tržišta. Poslovni dnevnik

 

IMAGE Rastu prihodi od obavljanja poštanskih usluga

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljena su  pozitivnia kretanja i u drugom tromjesečju 2017. Obavljanjem poštanskih usluga ostvareno je preko 392 milijuna kuna prihoda,... Read More...
IMAGE Nastavljen rast prijevoza robe željeznicom

Podaci za drugo tromjesečje 2017. godine pokazuju pojačanu poslovnu aktivnost svih teretnih željezničkih prijevoznika, što je vidljivo kroz povećanje količine prevezene robe i ostvarenih... Read More...
IMAGE 50% više teretnog prometa ZL Zagreb

Zagrebački aerodrom ostvario je u srpnju ove godine do sada najveći promet robe i paketa od skoro 1,15 milijuna kilograma, što je gotovo 50% više nego u istom mjesecu 2016,, a najviše robe... Read More...
IMAGE Arapi preuzimaju najprometniju zračnu luku u Crnoj Gori

Najvjerojatniji kandidat za preuzimanje najprometnije zračne luke u Crnoj Gori - aerodroma Tivat - je novi vlasnik elitnog nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, državni investicijski fond... Read More...
IMAGE Redovan prijevoz poluprikolica i kontejnera željeznicom

Glavni direktor Željeznica Srbije  Miroslav Stojčić, tijekom summita zemalja Zapadnog Balkana u Trstu polocinom  srpnja susreo se sa direktorom Logističkog centra Pordenone  Guisepeom... Read More...
IMAGE EK odobrila 110,5 mln eura za Rail Baltica

Europska komisija je donijela odluku o osiguranju 110,5 milijuna eura za realizaciju željezničkog projekta Rail Baltica. Sporazumi o financiranju bit će potpisani najkasnije u studenome. Read More...
IMAGE Pet ponuda za 49% Teretnog prijevoza (2/2)

Slovenske željeznice su 2009. godine bile pred stečajem, ali su u sanaciji otpustile ili umirovile četvrtinu radnika. Nekoliko mjeseci nakon potpisivanja pisma namjere ÖBB je dobio novu upravu.... Read More...
IMAGE Pet ponuda za 49% Teretnog prijevoza (1/2)

Poljske državne željeznice, češki Energetski i industrijski holding, Ruske željeznice, njemačka logistička tvrtka Hamburger Hafen und Logistik i francuske željeznice prije nekoliko dana... Read More...
IMAGE Kako je nastao outsourcing?

Koristite li već outsourcing ili tek razmišljate o njegovom uvođenju? Ovaj članak donosi lekcije petorice velikih mislilaca u svijetu ekonomije čije će vam spoznaje pomoći poboljšati načina... Read More...
IMAGE Kojim tvrtkama je potreban 3PL?, 1. dio

3PL usluga je u porastu zahvaljujući stalnim inovacijama u industrijama kao što su telekomunikacije, analitika i tehnologija. No, prije nego što se odlučite na 3PL uslugu, razmislite je li to... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?, 2. dio

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE 3 temeljna trenda za lanac opskrbe

U današnje vrijeme tri temeljna trenda za lanac opskrbe su transparentnost samog lanca opskrbe, proizvodnja u budućnosti te internet prodaja. U nastavku teksta ćete biti upoznati s tri temeljna... Read More...
IMAGE 7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 2. dio

U svojim početcima 3PL usluge su se fokusirae na transportne komponente u lancu opskrbe, a u današnje vrijeme moderni 3PL nudi niz usluga za potporu skladištenja i distribucije. S obzirom na... Read More...
IMAGE Kako odgovoriti na promjenjive zahtjeve tržišta?

Na promjenjive zahtjeve tržišta, mnogi proizvođači se okreću automatiziranoj proizvodnji. No, projektiranje procesa je velik izazov. Read More...
IMAGE Zašto je globalan lanac opskrbe riskantan posao?, 2. dio

Poslovanje u globalnom lancu opskrbe može imati svoje prednosti, ali i rizike koji mogu dovesti do poremećaja u harmoniji rada. U nastavku teksta ćete biti upoznati s četiri razloga zašto je... Read More...

Video materijali - SCM

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Pregovarač CRNI POJAS

  • 1
  • 2

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog