Srijeda, 18 Listopad, 2017
   
Tekst

(Ne)održavanje riječnih plovnih putova

Agencija za održavanje plovnih putova utrošila je znatno manje sredstava za održavanje plovnih putova u 2016. godini od planiranog, dijelom zbog štednje, a dijelom zbog koncesije koju je dobila tvrtka Vodogradnja za čišćenje pijeska u osječkom akvatoriju.

Dinamika vađenja pijeska za 2016. godinu nije poštovana, stoga su se tražili modeli kako to nadoknaditi. Također, pokušavaju se i dalje pronaći modeli za pribavljanje dozvola, suglasnosti ili raspisivanje koncesija koje bi znatno smanjile opterećenje čišćenjem i održavanjem plovnih putova. Iako se o značaju i potencijalima riječnog prometa deklarativno navode konkretni programi u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje do 2030. godine, u praksi planirani razvoj zapne već na prvim naslagama pijeska. 

Političku, a vjerojatno i financijsku potporuHrvatska može pronaći i u stavovima Europske unije. Naime, za daljnji razvitak riječnog prometa Europska komisija predlaže novi program djelovanja koji će omogućiti dugoročne strukturne promjene u sektoru unutarnjih plovnih putova te poboljšati gospodarsku i ekološku učinkovitost tog oblika prijevoza.

Riječ je od programu NAIDES 2 kojim su obuhvaćene konkretne mjere i aktivnosti. Dok god se takve brojne političke inicijativene provedu u praksi, mreža unutarnjih vodnih putova i dalje će predstavljati značajan, ali istovremeno potpuno neiskorišten dio nacionalnog bogatstva Hrvatske. 

IMAGE Cargo-partner otvara iLogistički centar u Sofiji

Međunarodni prijevoznik i pružatelj logističkih usluga cargo partner planira izgraditi novi logistički sustav u Sofiji kao dio strateške investicije u jačanju skladišnog kapaciteta širom... Read More...
IMAGE Luka Rijeka ostvarila najbolji rezultat desetljeća

Ostvarenih 11,4 mln kn dobiti u prvih 6 mjeseci ove godine najbolji je rezultat Grupe Luka Rijeka u posljednjih 10-ak godina ukoliko se isključi ostvarenje iz 2011. godine, kada su zabilježeni... Read More...
IMAGE Radna skupina Europskog udruženja regulatora za poštanske usluge

19. rujna, u organizaciji luxemburškog nacionalnog regulatornog tijela ILR-a (L'Institut Luxembourgeois de Régulation) u Luxemburgu se održava sastanak radne grupe Cross-border parcels delivery,... Read More...
IMAGE Rastu prihodi od obavljanja poštanskih usluga

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljena su  pozitivnia kretanja i u drugom tromjesečju 2017. Obavljanjem poštanskih usluga ostvareno je preko 392 milijuna kuna prihoda,... Read More...
IMAGE Nastavljen rast prijevoza robe željeznicom

Podaci za drugo tromjesečje 2017. godine pokazuju pojačanu poslovnu aktivnost svih teretnih željezničkih prijevoznika, što je vidljivo kroz povećanje količine prevezene robe i ostvarenih... Read More...
IMAGE 50% više teretnog prometa ZL Zagreb

Zagrebački aerodrom ostvario je u srpnju ove godine do sada najveći promet robe i paketa od skoro 1,15 milijuna kilograma, što je gotovo 50% više nego u istom mjesecu 2016,, a najviše robe... Read More...
IMAGE Arapi preuzimaju najprometniju zračnu luku u Crnoj Gori

Najvjerojatniji kandidat za preuzimanje najprometnije zračne luke u Crnoj Gori - aerodroma Tivat - je novi vlasnik elitnog nautičko-turističkog centra Porto Montenegro, državni investicijski fond... Read More...
IMAGE Redovan prijevoz poluprikolica i kontejnera željeznicom

Glavni direktor Željeznica Srbije  Miroslav Stojčić, tijekom summita zemalja Zapadnog Balkana u Trstu polocinom  srpnja susreo se sa direktorom Logističkog centra Pordenone  Guisepeom... Read More...
IMAGE Kako je nastao outsourcing?

Koristite li već outsourcing ili tek razmišljate o njegovom uvođenju? Ovaj članak donosi lekcije petorice velikih mislilaca u svijetu ekonomije čije će vam spoznaje pomoći poboljšati načina... Read More...
IMAGE Kojim tvrtkama je potreban 3PL?, 1. dio

3PL usluga je u porastu zahvaljujući stalnim inovacijama u industrijama kao što su telekomunikacije, analitika i tehnologija. No, prije nego što se odlučite na 3PL uslugu, razmislite je li to... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?, 2. dio

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE 3 temeljna trenda za lanac opskrbe

U današnje vrijeme tri temeljna trenda za lanac opskrbe su transparentnost samog lanca opskrbe, proizvodnja u budućnosti te internet prodaja. U nastavku teksta ćete biti upoznati s tri temeljna... Read More...
IMAGE 7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 2. dio

U svojim početcima 3PL usluge su se fokusirae na transportne komponente u lancu opskrbe, a u današnje vrijeme moderni 3PL nudi niz usluga za potporu skladištenja i distribucije. S obzirom na... Read More...
IMAGE Kako odgovoriti na promjenjive zahtjeve tržišta?

Na promjenjive zahtjeve tržišta, mnogi proizvođači se okreću automatiziranoj proizvodnji. No, projektiranje procesa je velik izazov. Read More...
IMAGE Zašto je globalan lanac opskrbe riskantan posao?, 2. dio

Poslovanje u globalnom lancu opskrbe može imati svoje prednosti, ali i rizike koji mogu dovesti do poremećaja u harmoniji rada. U nastavku teksta ćete biti upoznati s četiri razloga zašto je... Read More...

Video materijali - SCM

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Pregovarač CRNI POJAS

  • 1
  • 2

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog