Srijeda, 28 Lipanj, 2017
   
Tekst

(Ne)održavanje riječnih plovnih putova

Agencija za održavanje plovnih putova utrošila je znatno manje sredstava za održavanje plovnih putova u 2016. godini od planiranog, dijelom zbog štednje, a dijelom zbog koncesije koju je dobila tvrtka Vodogradnja za čišćenje pijeska u osječkom akvatoriju.

Dinamika vađenja pijeska za 2016. godinu nije poštovana, stoga su se tražili modeli kako to nadoknaditi. Također, pokušavaju se i dalje pronaći modeli za pribavljanje dozvola, suglasnosti ili raspisivanje koncesija koje bi znatno smanjile opterećenje čišćenjem i održavanjem plovnih putova. Iako se o značaju i potencijalima riječnog prometa deklarativno navode konkretni programi u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje do 2030. godine, u praksi planirani razvoj zapne već na prvim naslagama pijeska. 

Političku, a vjerojatno i financijsku potporuHrvatska može pronaći i u stavovima Europske unije. Naime, za daljnji razvitak riječnog prometa Europska komisija predlaže novi program djelovanja koji će omogućiti dugoročne strukturne promjene u sektoru unutarnjih plovnih putova te poboljšati gospodarsku i ekološku učinkovitost tog oblika prijevoza.

Riječ je od programu NAIDES 2 kojim su obuhvaćene konkretne mjere i aktivnosti. Dok god se takve brojne političke inicijativene provedu u praksi, mreža unutarnjih vodnih putova i dalje će predstavljati značajan, ali istovremeno potpuno neiskorišten dio nacionalnog bogatstva Hrvatske. 

IMAGE Održan okrugli o poštanskim uslugama

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, organizirala je u Zagrebu šesti okrugli stol dionika tržišta... Read More...
IMAGE Sankt Petersburg ostaje lider u kontenjerskom prometu ruskih morskih luka

Kontenjerski promet u ruskim morskim lukama povećan je za 10.7% na godišnjoj razini u prvom tromjesječju 2017, u iznosu od 1.06 miliona TEU. Read More...
IMAGE EK pozdravila dogovor o jeftinijoj prekograničnoj dostavi paketa

Europska komisija je pozdravila postignuti dogovor o svom zakonodavnom prijedlogu kojim se potrošačima i maloprodajnim trgovcima želi zajamčiti pristupačna dostava paketa i praktične... Read More...
IMAGE (Ne)održavanje riječnih plovnih putova

Agencija za održavanje plovnih putova utrošila je znatno manje sredstava za održavanje plovnih putova u 2016. godini od planiranog, dijelom zbog štednje, a dijelom zbog koncesije koju je dobila... Read More...
IMAGE Balkan povezan s europskom mrežom za distribuciju hrane

Kompanija Nelt, regionalni lider u distribuciji i logistici, ostvarila je suradnju s jednim od globalnih lidera specijaliziranim za logistiku hrane, s nemačkom kompanijom Dacher. Zahvaljujući toj... Read More...
IMAGE Željeznicom prevezeno znatno više robe

Podatci za prvo tromjesečje 2017. pokazuju nastavak pojačane poslovne aktivnosti svih teretnih željezničkih prijevoznika, što je vidljivo kroz povećanje količine prevezene robe za 36 posto i... Read More...
IMAGE Pozitivni trendovi na tržištu poštanskih usluga

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj nastavljen je pozitivan trend i u prvom tromjesečju 2017. Broj paketa je porastao za 23 posto u odnosu na isto razdoblje 2016. te je tako... Read More...
IMAGE Važnost sjevernojadranskih luka za pomorsko gospodarstvo EU-a

Na konferenciji "Pomorski sektor u Hrvatskoj - mogućnosti i izazovi" govorilo se  o trenutačnom stanju i aktivnostima na tom planu u nas s pogledom u budućnosti. Okvir za diskusiju bila je... Read More...
IMAGE Kako je nastao outsourcing?

Koristite li već outsourcing ili tek razmišljate o njegovom uvođenju? Ovaj članak donosi lekcije petorice velikih mislilaca u svijetu ekonomije čije će vam spoznaje pomoći poboljšati načina... Read More...
IMAGE Kojim tvrtkama je potreban 3PL?, 1. dio

3PL usluga je u porastu zahvaljujući stalnim inovacijama u industrijama kao što su telekomunikacije, analitika i tehnologija. No, prije nego što se odlučite na 3PL uslugu, razmislite je li to... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?, 2. dio

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE Kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe?

Koncept fleksibilnog lanca opskrbe je širok pojam o kojem se može mnogo raspravljati i sama definicija zna biti nejasna. U nastavku članka će se objasniti kako stvoriti fleksibilan lanac opskrbe... Read More...
IMAGE 3 temeljna trenda za lanac opskrbe

U današnje vrijeme tri temeljna trenda za lanac opskrbe su transparentnost samog lanca opskrbe, proizvodnja u budućnosti te internet prodaja. U nastavku teksta ćete biti upoznati s tri temeljna... Read More...
IMAGE 7 razloga zašto koristiti 3PL usluge u skladištenju i distribuciji, 2. dio

U svojim početcima 3PL usluge su se fokusirae na transportne komponente u lancu opskrbe, a u današnje vrijeme moderni 3PL nudi niz usluga za potporu skladištenja i distribucije. S obzirom na... Read More...
IMAGE Kako odgovoriti na promjenjive zahtjeve tržišta?

Na promjenjive zahtjeve tržišta, mnogi proizvođači se okreću automatiziranoj proizvodnji. No, projektiranje procesa je velik izazov. Read More...
IMAGE Zašto je globalan lanac opskrbe riskantan posao?, 2. dio

Poslovanje u globalnom lancu opskrbe može imati svoje prednosti, ali i rizike koji mogu dovesti do poremećaja u harmoniji rada. U nastavku teksta ćete biti upoznati s četiri razloga zašto je... Read More...

Video materijali - SCM

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Pregovarač CRNI POJAS

  • 1
  • 2

Prijava za SCM Newsletter

captcha 

Top Novosti

Preporučujemo knjigu

Jednostavan način za upravljanje zalihama! Prvo izdanje knjige Upravljanje zalihama u šest koraka autora Antonia Zrilića...

Više o knjizi

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog