Srijeda, 28 Lipanj, 2017
   
Tekst
Zadnje:

Superforecasting - Planiranje pomoću izrade scenarija

Superforecasting Superforecasting bi mogli nazvati novom generacijom prognoziranja ili Foercasting 2.0. Ovaj novi način prognoziranja obuhvaća neke nove spoznaje u planiranju i prognoziranju budućnosti, ali ima tu dosta toga što je staro i već viđeno. Međutim, i stara i nova saznanja su nanovo sintetizirana u knjigama kao što su Superforecasting, Wisdom of the crowds, Scenario planning, Demand driven forecasting itd. koje nam daju novi/stari uvid u planiranje i prognoziranje. Što je tu novo?

 

Možda ništa „prenovo“, ali na novi način upakirano ili posloženo. Dakle korištenje scenarija nije novo, ali se još uvijek ne koristi masovno pa bi u tom slučaju trebalo procese nadopuniti ovom kvalitativnom metodom pogotovo za dugoročno planiranje za važnije strateške stvari.

Scenariji su mogući pogled na svijet, opisan u narativnom obliku (priče), koje pružaju kontekst u kojem menadžeri mogu donositi odluke. Scenariji ne predviđaju budućnost, ali prosvjetljuju pokretače promjena: razumijevajući ih može pomoći menadžerima da preuzmu veću kontrolu nad situacijom. Možda ih najbolje opisuje izreka Petera Druckera koji je rekao: “Najbolji način da se predvidi budućnost jest da se ona stvara.”

Radi se o dobivanju ideje o tome kako bi moguće budućnosti mogle izgledati. Mi smo dobri u učenju iz prošlosti, ali trebamo učiti i od budućnosti - trebamo razviti "povijest budućnosti" kao što smo razvili “povijest prošlosti".      

Cilj izrade scenarija je u prvom redu Izrada smisla. Ovi projekti su korisni za definiranje nesigurnih elemenata ili istraživanje vanjskog okoliša u cjelini. Sljedeći cilj je izrada optimalne strategije odnosno testiranje trenutnih strategija u svjetlu mogućih scenarija. Anticipacija ili strateška konverzacija što bi bilo kad bi bilo i na kraju učenje u hodu odnosno razumijevanje okoline.

Scenariji moraju biti Uvjerljivi tako da mogu izvući potencijale iz podataka i činjenica, i predstaviti prihvatljiv pogled na budućnost; Izazovni - da mogu okupiti događaje i činjenice na način da izaziva trenutne mentalne modele i Relevantni - koji se odnose na ključna pitanja koja su izražena tijekom projekta i počivaju na stvarnim brigama menadžera u organizaciji.

Na kraju svakog projekta izrade scenarija treba napraviti PREGLED PROVEDBE scenarija u kojem se radi: Ispitivanje inicijalnog pitanja; Testiranje poslovne ideje poduzeća; Analiza trenutne strategije; Razvijanje „signala” koji će nam pomoći da detektiramo koji od scenarija se pokreće i Stvaranje vježbe iskustvenog učenja.

U sljedeećoj kolumni ćemo govoriti o Planiranju na osnovu potražnje (Demand-driven Forecasting).

(Da bi postali polji u planiranju i prognoziranju prodaje prisustvujte seminaru SUPERFORECASTING - Poslovno planiranje za profesionalce. Seminar se održava 25- 26.02.2016. Mjesto održavanja je Hotel Antunović u Zagrebu) 

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog