Srijeda, 13 Prosinac, 2017
   
Tekst
Zadnje:

Uzroci prevelikih zaliha - Nemogućnost povrata dobavljaču

 Koji su stvarni Uzroci prevelikih zaliha i kako ih riješiti?

Mnogi moji klijenti i polaznici treninga i seminara često su mi govorili da je jedan od najvećih problema u njihovoj logistici bio da imaju premalo prostora na skladištu.Nnakon što je kriza zakucala na vrata skladišta su se počela prazniti jer su shvatili da možda ipak imaju i malo prevelike zalihe. Treća faza je bila pronaći pravu strukturu zaliha, jer rezanje svih zaliha jednako dovelo je do nemogućnosti isporuke i na taj način gubitak prihoda. Sve u svemu pokazalo se da je pravo pitanje Koji su pravi (krajnji, korijenski) uzroci prevelikih zaliha? Kada bi znali prave uzroke bilo bi ih puno lakše i otkloniti odnosno smanjiti samo one zalihe koje su stvarno višak.   

Nabava i odnosi s dobavljačima

Sve uzroke zaliha podijelio sam na nekoliko kategorija. Prva kategorija se odnosi na nabavu i na odnose sa dobavljačima.

Nemogućnost povrata dobavljaču

Nemogućnost povrata dobavljaču je istovremeno  jedan od uzroka zaliha, ali povrat je  i način rješavanje nekurentnih zaliha.

Povrat robe koja se slabo prodaje je uvijek izazov za nabavu jer tko želi robu koju smo jednom prodali ponovo na svom skladištu i to u gorem stanju? Kako ovaj problem riješiti na obostrano zadovoljstvo ili bar bez frustracije na bilo čijoj strani? Svakako je jedan od načina taj da se povrat neprodane robe dogovori unaprijed i uz unaprijed dogovorene uvjete. Kao prvo, treba definirati to kao mogućnost ili kao eliminacijski uvjet – ako ne možemo vratiti robu nećemo je niti prodavati… svaki dobavljač voli znati unaprijed da postoji mogućnost da mu se prodana roba nađe ponovo na skladištu. Ako pristupate ovome kao partner sa dobavljačem i želite postići win-win rješenje onda ćete svakako unaprijed to reći i dogovoriti pod kojim uvjetima se roba može vratiti. Pod uvjetima mislim na to u kojem roku od trenutka prodaje možemo robu vratiti, u kojem stanju i u kojem postotku. Ako tražite od dobavljača da se roba može bezuvjetno vraćati to može izgledati kao ucjena i ne pridonosi partnerskom odnosu i onda je bolje tražiti da se roba prodaje na komisiju. Još jedan od trikova je da se u slučaju povrata neprodane robe napravi nova narudžba u istom iznosu ili većem sa robom koja se bolje prodaje.   

 

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog