Nedjelja, 20 Kolovoz, 2017
   
Tekst
Zadnje:

Prednosti korištenja 3PL Logistike u poslovanju

U današnjem lean poslovanju čak i predvidljiva odstupanja od standardne količine dobara u distribuciji – primjerice sezonske oscilacije, rasprodaje i povrati – često testiraju granice izdržljivosti Supply Chaina kao funkcije poslovanja.

Ulaganje relativno velikih iznosa kako bi se uspjelo prilagoditi potražnji je ponekad vrlo teško, osobito u tvrtkama koje se već suočavaju s velikim investicijama u povezivanju lanca opskrbe i uređaja putem interneta, odnosno IoT-a (Internet of Things – Internet stvari). Jedan način premošćivanja raskoraka je uključivanje logistike od strane treće osobe i pružatelja distributerskih usluga (3PL-ovi ili Third Party Logistics) unutar poslovanja Supply Chaina. Često 3PL-ovi pružaju brži oblik reakcije na tržište i potrebe klijenata s manje rizika i financijskog ulaganja.

Elastičnost nasuprot ulaganja

Ulaganja u resurse koji su samo sezonski ili privremeno potrebni upitno su iskoristiva. Međutim, kvalitetan 3PL provider može ponuditi cijeli spektar usluga pomoću kojih se uspješno mogu prebroditi  poslovne plime i oseke, te učinkovito podnijeti i financijski teret. Usluge se mogu kretati od ustupanja skladišnog prostora ili distribucije od vrata do vrata, pa do potpunog razvoja uključujući tehnologiju i sustave. Dodatno specijalizirane usluge također mogu uključivati usluge popravka ili zbrinjavanja otpada.

Napredne mogućnosti praćenja koje mnogi imaju u ponudi, također mogu pružiti uvid u povrate, oštećenu i defektnu robu kako bi pomogli u poboljšanju kvalitete proizvoda i usluga, kao i pružiti kupcu pravu informaciju o statusu njegove narudžbe. Stoga mnogi svjetski 3PL-ovi  nude privremeno ili čak dugoročno rješenje odnosa s kupcima. Potpuno osposobljeni 3PL može surađivati s tvrtkom kako bi poboljšao njihove procese rada odnosa s kupcima  ili čak potpuno preuzeti taj posao od tvrke.

Korištenje usluga treće strane najvidljivije je u brojkama: anketa tvrtke UPS provedena između proizvođača industrijskih strojeva u USA pokazala je kako je njih 14% 3PL-ovima  povjerilo pružanje usluga odnosa s kupcima, a da njih 27% to isto planira učiniti.  

Također, podrška od stranje 3PL kompanija jako je izražena i izvan industrijskog sektora. Npr. Tvrtka UPS ima odjel zdravstvenih rješenja tvrtke u kojemu tvrde da je vrlo izgledno da će 3PL-ovi u budućnosti puniti pumpe za dijabetičare, godišnje cjepivo protiv gripe ili čak recepte naručene poštom.
„UPS zadovoljava najzahtjevnije odredbe, tako da možemo djelovati kao dispanzer za niz korisnika zdravstvenih usluga.Mi donosimo stručnost ispunjavanju narudžbi i logistici koja našim klijentima omogućava fokus na izgradnju njihovoga glavnog posla.“ – tvrde iz UPS-a.

Poslovanje na globalnom  nivou

Da bi se zadovoljila rastuća svjetska potražnja često nije potrebno ulagati u infrastrukturu neke strane zemlje. U mnogo slučajeva moguće je koristiti snagu poluge već postojeće infrastrukture globalnih 3PL-ova  kako bi se napravila prethodna provjera situacije na terenu, ili kako bi se brzo moglo zadovoljiti zahtjevima važnoga klijenta.

Kvalitetni svjetski 3PL-ovi nude način koji, u relativnim okvirima, može predstavljati i kompletno rješenje za optimalnu suradnju dobavljača, transportera, te naše vlatite radne snage i kupaca. Mogu također premostiti jaz između jezika, kultura i uobičajenih poslovnih praksi, što je posebno važno za kompanije koje posluju ili se trude poslovati na globalnom nivou.

Koji god bio core-business tvrke brzina isporuke proizvoda kupcima i brzina prilagođavanja očekivanjima kupaca su ključne za uspješno poslovanje..

Ulazak u partnerstvo s pružateljem usluga logistike kao treće strane je jedan od načina koje tvrtke mogu primijeniti kako bi brže reagirale i pružile bolje korisničko iskustvo, često i s manje financijskog rizika. Međutim, to znači ujedno i prepustiti veliki dio kontrole nad procesima u Supply Chainu drugima, vjerojatno više nego bi voditelji tvrtki željeli. Međutim, takav način poslovanja potencijalno ima jako puno prednosti, tako da je svakako vrijedan razmatranja u određivanju strategije cijele tvrtke.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog