Srijeda, 28 Lipanj, 2017
   
Tekst
Zadnje:

Četiri savjeta za iskorak od tradicionalnog sustava upravljanja skladištima

Tvrtke su se desetljećima oslanjale na sustave upravljanja skladištima (Warehouse Management Systems - WMS) kako bi kontrolirale inventar i procese upravljanja inventarom  unutar svojih skladišta. Većina  maloprodajnih distribucijskih centara projektirala se i izgrađivala prema planovima koji su uključivali unaprijed određene transportne rute, broj trgovina i ostalih dostavnih mjesta na toj ruti te vrstu, količinu i oblik tih proizvoda za pojedine trgovine. Posljedično, distribucijske centre godinama se slično projektiralo, imali su sličnu metodologiju rada i informatičku infrastrukturu.

Međutim, e-trgovina je u potpunosti promijenila pravila igre.

 

Postupci e-trgovine – koji često pružaju ograničen pregled očekivane aktivnosti i nepoznatu potražnju – moraju biti integrirani s maloprodajnim planovima. A maloprodajni način razmišljanja potrebno je promijeniti ili u ograničavanje količine planiranoga posla – kako bi se integrirala e-trgovina – ili u primjenu metode „planiraj stvari u hodu“.

Zahvaljujući činjenici da je e-trgovina postala tako veliki dio cjelokupnog inventara maloprodajnih trgovina, trgovcima je postalo imperativ plasirati robu na pravo mjesto u prihvatljivom vremenskom roku kako bi zadovoljili potražnju i ponekad jako nemilostive kupce, odnosno korisnike e-trgovine.

U prošlosti, s više tradicionalnih distribucijskih centara, trgovci na malo riskirali su potrebu za popustima i likvidiranjem proizvoda kada bi se razni kanali preopteretili inventarom. Obrnuto, premala količina inventara rezultirala je izgubljenom zaradom. Tako se stvorila potreba za kreiranjem fleksibilnog sustava koji inventar može povlačiti iz različitih kanala i tako zadovoljiti potražnju klijenata.

Inteligentni sustavi provedbe u skladištima (WES ili Warehouse Execution Systems) drastično povećavaju efikasnost popunjavanja centra i daju svoj doprinos povećavanju profita. U nastavku su četiri savjeta koje valja uzeti u obzir ukoliko razmišljate o promjenama u vašem distribucijskom (odnosno fulfillment) centru.
  
1. Jedan inventar, jedna radna snaga najbolji WES integrira fulfillment proces za e-trgovinu u već postojeće sustave opskrbe ostalih prodajnih kanala na način da se koristi ista zaliha i ista radna snaga koja servira već postojeće kanale prodaje. Ovaj tip sustava organizira i optimizira ljudski rad i opremu u poslovima pickinga, packinga i otpreme u cjelokupnom distribucijskom centru u stvarnom vremenu, bez obzira na to koji se kanal prodaje trenutno opskrbljuje. Tradicionalna WMS struktura tu može dovesti do nepotrebne informatičke kompleksnosti sa svojim pogledima na rad i produktivnost razdijeljenim po segmentima.

2. Waveless/kontinuirana obrada – Kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost, važno je pronaći WES koji osigurava kontinuiranu protočnost. Ovo se postiže korištenjem tzv. Waveless procesima. Za razliku od tradicionalnih picking postupaka u distribucijskom centru, ovaj tip obrade unosi sve pojedine picking naloge unutar jednog skupnog naloga. Inventar s tako prikupljenog naloga se potom sortira, pakira i otprema na osnovu prioriteta, potreba otpremanja i lokacija preuzimanja kako bi se u minimalno moguće vrijeme kompletirala narudžba. Time se promiče fleksibilnost i uvelike povećava brzina obrade i ispunjenja narudžbe.

3. Alati za izvještavanje i upravljanje dobar WES apsolutno mora omogućavati različite, on-demand i prilagodljive izvještaje, kako bismo imali kompletnu sliku o poslovanju distribucijskog centra. Odličan WES neće pružiti samo tu informaciju kroz alate za upravljanje i izvještavanje, već i većim dijelom nadzirati protočnost rada bez potrebe za izravnom upravljačkom intervencijom. 

4. Lean načelo distribucije – Cilj WES-a je unapređenje učinkovitosti i smanjenje neproduktivog (non value-added) rada. WES bi trebao neprekidno optimizirati rad kako bi održao njegovu trajnu protočnost, u skladu s ciljevima radnog procesa, poboljšane razine usluge i smanjivanja (ukidanja) neproduktivnog rada.

 

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Social Face

Prijava - odjava

ispod glavnog